G5 Entertainment AB

Publicerar företagspresentation

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 10:17 CEST

(AktieTorget: G5EN)

G5 Entertainment har under de senaste veckorna genomfört en mycket uppskattad road show runt om i landet där bolagets VD, Vlad Suglobov och styrelseledamot Johan Wrang presenterat bolaget och dess nya affärsmodell.

Presentationerna har varit mycket uppskattade och välbesökta. Många aktieägare har emellertid hört av sig och beklagat att de inte haft möjlighet att närvara men velat ta del av den information som gavs. G5 Entertainment har därför beslutat att publicera denna

Presentation kommer att finnas för nedladdning på bolagets hemsida

samt på G5 Entertainments företagssida hos Axier.se

2010-10-01

Vlad Suglobov

CEO, G5 Entertainment AB

Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.

Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).