Publik

Publik gör Stims magasin

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 10:30 CET

Publik tar över produktionen av medlemstidningen Stim-magasinet, Sveriges största tidning för människor som aktivt sysslar med musik. Den når en stor del av målgruppen utövande musiker – oavsett om det rör sig om amatörer eller världsstjärnor.

− Stim-magasinet är en mycket viktig kanal i kommunikationen med våra drygt 70 000 anslutna kompositörer, tonsättare, textförfattare och musikförlag. Vi vill att tidningens innehåll inspirerar och informerar – om musikskapandets vardag och villkor, och om stimpengar och upphovsrätt. Publik är en professionell samarbetspartner med god förståelse för Stims uppdrag, säger Karin Jihde, kommunikationschef på Stim.

Tidningen kommer ut fyra gånger om året och har en upplaga på drygt 60 000 exemplar. Just nu är arbetet i full gång med årets första nummer som kommer i april.

− Vi är stolta över förtroendet att få producera Stim-magasinet. Vi strävar efter att göra en initierad tidning med fokus på upphovsrätt och upphovsmän. Magasinet ska inte konkurrera med kommersiella musiktidningar, utan snarare fungera som informationskälla, stöd och inspiration för upphovsmännen, säger Alexandra Carmback, affärsutvecklare på Publik.

För ytterligare information:
Karin Jihde, kommunikationschef Stim, 0707-321 888, e-post karin.jihde@stim.se
Alexandra Carmback, affärsutvecklare Publik, 070-209 01 94, e-post alexandra.carmback@publik.se

Om Stim
Stim är en upphovsrättslig intresseorganisation för musikskaparna och deras musikförlag. För deras räkning förvaltar och upplåter Stim rättigheter till text och musik. Stim är en icke-vinstdrivande förening som ägs av sina medlemmar.

Publik är en kommunikationsbyrå som hjälper sina kunder att göra det otydliga tydligt, det osynliga synligt och det obegripliga begripligt. Företaget består av 13 erfarna konsulter som arbetar med PR, utbildning, webb, tidningar och rådgivning.