Publik

Publik tar VD från reklambranschen

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 08:13 CEST

Pelle Andersson tar över ledarskapet för PR-byrån Publik. Han har tidigare bland annat grundat webbyrån Sandberg & Trygg Interactive. Pelle Andersson ska utveckla företaget inom framför allt strategisk rådgivning.

– Det är en milstolpe i Publiks utveckling att vi nu har rekryterat en VD utanför delägarkretsen och vi är väldigt glada över att det blev just Pelle. Han har precis de egenskaperna vi söker – gedigen ledarerfarenhet och breda kunskaper inom reklam, digital kommunikation och varumärkesbyggande, säger Rikard Björk, delägare och tf vd för Publik.

Pelle Andersson har närmast arbetat som varumärkeskonsult i eget bolag. Han har bland annat arbetat som copywriter, föreläsare och rådgivare.

– Jag ser fram mot att leda Publik in i en ny fas och arbetet med att skapa framtidens kommunikationserbjudande. Vi ska jobba på i samma anda och fortsätta att skapa tydliga och värdefulla kommunikationslösningar åt våra uppdragsgivare – och dessutom utöka och förtydliga vårt erbjudande. Det här kommer bli riktigt kul, säger Pelle Andersson.

Pelle Andersson, 070-663 53 71, pelle.andersson@publik.se

Rikard Björk, 070-710 69 53, rikard.bjork@publik.se

Publik är en PR-byrå som skapar resultat genom en tydlig och begriplig kommunikation i nära samarbete med kunden.Publik arbetar med rådgivning inom PR, digitala medier, medierelationer och redaktionell kommunikation.