RISE Research Institutes of Sweden AB

Publikrekord på SICS Software Week denna vecka

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2016 09:15 CET

SICS Software Week som organiseras årligen i Kista av SICS Swedish ICT slår i år publikrekord med över 750 anmälda deltagare. Konferensen som består av tre heldagar arrangeras i samarbete med KTH och Uppsala Universitet och fokuserar på forskningsfronten inom valda områden inom mjukvaruteknik. I år är rubrikerna Smart Programming Day, Data Science Day och Multicore Day.

Data Science Day den 30 november ingår i en stor satsning på artificiell intelligens och big data analys som utgör den tekniska grunden för datadriven innovation i Sverige och som drivs från RISE, Research Institutes of Sweden. Intresset från industrin är stort och i talarlistan på Data Science Day ingår talare från bl.a. IBM, Ericsson, Spotify och Scania.

Föredragen kommer att direktsändas och finnas tillgängliga för nerladdning på www.sics.se/events/sics-software-week-2016.

Datum: 29/11, 30/11 och 1/12 201. Heldagskonferenser.
Plats: Kista Science Tower, Färögatan 33, Kista
Se hela programmet och alla talare:

Smart Programming Day

Data Science Day

Multicore Day

Välkomna!

SICS Swedish ICT är en obunden forskningsorganisation med cirka 195 högt kvalificerade forskare (76 Ph.D.) inom ett brett spektrum av områden, bl a cloud technology, big data analytics, learning machines, internet of things, människa-maskininteraktion, säkerhet, optimeringsteknologi, mobila tjänster och system av system. Forskningen genomförs i nära samarbete med industrin och det internationella forskningssamhället.

SICS Swedish ICT:s mål är att bidra till den svenska industrins konkurrenskraft genom avancerad och fokuserad forskning inom strategiska områden av datavetenskapen och aktivt marknadsföra användandet av nya forskningsrön och resultat inom industrin och samhället i stort.

SICS Swedish ICT ingår i institutsgruppen Swedish ICT Research som är en del av RISE, Research Institutes of Sweden.