Inkubatorn i Kronoberg AB

Punkaren som blev byråkrat kommer till InkDay 2011

Pressmeddelande  •  2011-06-08 10:24 CEST

Punkaren som blev byråkrat kommer till InkDay 2011

InkDay 2011 som är ett nationellt event för nystartade tillväxtföretag har nu fått klartecken från Joppe Pihlgren som kommer att ta på sig rollen som moderator för eventet.

Det är Inkubatorn i Växjö som står värd den 16 juni för InkDay 2011 där tanken är att samla innovativa företag från hela Sverige med inspirerande föreläsningar och nätverkande. Föreläsarna består av framgångsrika entreprenörer från inkubatorer i södra Sverige, IBM som denna dag fyller 100 år och flera aktörer som arbetar för att skapa fler tillväxtföretag i Sverige!

Joppe Pihlgren är förmodligen mest känd för sin tid i punkbandet Docent Död som blev popbandet Docenterna vilka slog igenom med hiten "Bakom mina solglasögon".

Närmare 40 år efter at bandet startades släpptes nyligen "Medan vi spelar pop".

Idag arbetar han med att utveckla kulturella och kreativa näringar vid det nationella nätverket Generator Sverige där regionförbundet södra Småland är en av medlemmarna.

Men Joppe har flera strängar på sin lyra.

Han har setts som programledare i TV i så skilda produktioner som Kunskapskanalen, Motorjournalen, Packat & Klart och Galileo. Han har också jobbat på Tillväxtverket och KK-stiftelsen för att nu finnas på Generator.

För mer information kontakta:

Helena Collin, Inkubatorn i Kronoberg AB på telefon 0470-79 48 02 (www.inkday.se , www.inkubatorn.nu)

Inkubatorn i Kronoberg är en såbädd för unga företag som har tillväxtmöjligheter och Inkubatorn fungerar därför som en ”tillväxtfabrik”

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom