Leader Skånes Ess

Punken intar åter Bromölla

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 11:21 CEST

Nu är det andra året som punkmusiken kommer att ljuda över Folkets Park i Bromölla. Den 12-13 juli fylls parken av artister och publik som tillsammans ska skapa två dagar fyllda av musik. Det kommer även att bjudas på konst och film under festivalen.

Föreningen Punk Cooperative bildades förra året för att arrangera en festival för punkband. Medlemmarna i förening hade länge saknat en punkfestival med bredd och när möjligheten kom att med hjälp av leaderpengar arrangera en egen festival så satsade de. Även detta år har medel från Unga Ess sökts och använts till att vidareutveckla festivalen.

I år har festivalen utökats till att inte bara innehålla musik. Man bjuder även på film och konst. I dagarna två kan man lyssna på band som spelar på tre olika scener. Några utav alla de som ska uppträda är Attentat, Wolfsblood, Fredag den 13:e, The Bristles och Våldsamt motstånd. Det är 27 band i dagsläget (fler tillkommer) så gå in på hemsidan för att se vilka de andra banden är.

För tillfället är arrangörsgruppen i full gång med att planera och förbereda allt så att festivalen ska bli en så bra och trevlig tillställning som möjligt för alla. Onsdagen den 10/7 finns arrangörerna på plats från 19.00 i Folkets Park i Bromölla. Kom gärna ut och prata med dem om hur det går med deras förberedelser och vad de tänker om festivalen och banden som ska spela.

Kontaktuppgifter:

Tom Holmqvist, arrangör, 0730-44 50 93, tom@punkcooperative.nu

Emil Lindell-Johansson, arrangör, 076-863 76 22, emil@punkcooperative.nu

Leader Skånes Ess är det lokala leaderkontoret för kommunerna Bromölla, Kristianstad, Osby och Östra Göinge. Leader är en metod inom EU för lokal landsbygdsutveckling och kännetecknas av gränsöverskridande samarbete. Leader är också en del av det Svenska Landsbygdsprogrammet 2007-2013. Leader är en fransk förkortning som står för "samverkande åtgärder för den ekonomiska utvecklingen av landsbygden" (Liaison entre actions de développement de l´economie rurale).

Läs mer på hemsidan: www.leaderskane.se/skanesess