PV Enterprise Sweden AB

PV ENTERPRISE UPPDATERAR MARKNADEN OM GEHRLICHER ”LETTER-OF-INTENT”

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2007 13:15 CEST

Tyska solkraftsföretaget Gehrlicher tecknade i maj 2007 ett intentionsavtal ("letter-of-intent") om köp av solcellspaneler från PV Enterprise omfattandes ett ordervärde på ca 350 milj kr. Förhandlingar pågår om att omvandla detta "letter-of-intent" till ett bindande avtal. Anledningen till att avtal ännu inte slutits är att ett såpass djupgående samarbetsavtal kräver sin genomgång. Vi upplever att förhandlingarna fortskrider i god vilja enligt plan och intentionen är att ett slutligt avtal skall vara på plats innan september månads utgång 2007. Oberoende av detta har Gehrlicher i augusti lagt en order på 324 KW motsvarande ca 900.000 EUR med utleverans nu under augusti 2007.

Om PV Enterprise Sweden AB (publ)
PV Enterprise Sweden AB (publ), är den ledande svenska tillverkaren av högkvalitativa solcellspaneler och solkraftsanläggningar. Företaget är beläget i Vilshult, Blekinge, med produktionsanläggningar i Vilshult och Tarnow i Polen. Försäljningen går huvudsakligen på export till de ledande marknaderna i Europa. Företaget tillverkar solcellspaneler för en rad olika applikationer som t.ex. solcellsparker, hustak, fasader, husvagnar och båtar. Bolaget är listat på First North sedan 2006.

För mer info om detta pressmeddelande:
PV Enterprise Sweden AB (publ)
Kristoffer Lind
Tel:+46-705-939586