Pyramid Communication

Pyramid i globalt samarbete med Crawford

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2009 08:38 CEST

Crawford Group AB, med huvudkontor i Malmö, valde nyligen Pyramid som global reklambyråpartner. Uppdraget omfattar bland annat en ny positionering och ett antal större produktlanseringar.

Crawford, som ingår i den börsnoterade Cardo-koncernen, är en av världens ledande leverantörer av port- och dockningslösningar. Försäljningen sker via egna säljbolag och distributörer i mer än 30 länder.

- Pyramid visade sig bäst svara på våra behov av en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att hantera internationella uppdrag. Vårt samarbete har redan gett mycket positiva resultat i en större europeisk produktlansering, säger Annika Falk, Marketing Communications Manager, Global Marketing.

- Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så internationellt och professionellt företag som Crawford, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

- Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend och vi har lyckats väl med vår offensiva satsning för att parera den tuffa konjunkturen, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

- Första halvåret 2009 blir ett av byråns ekonomiskt starkaste någonsin. Främsta anledningen är att vi har vi inlett nya samarbeten med ett 10-tal kunder. Officiella är, utöver Crawford, bl a två nya divisioner inom Atlas Copco, Carpenova, DIAB, EuroMaint, Lawson, Norden Machinery, NORD-LOCK, Peab och Rymdbolaget.

Arbetsgruppen på Pyramid består av David Vaughn (copy), Johan Rääf (AD) och Ulf Vanselius (strategisk utveckling och projektledning).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60 % av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra AAK, ABS, Atlas Copco, Axis, Bluetooth SIG, Bring, JBT FoodTech, Perstorp, SAS Cargo, Tetra Pak och Volvo Aero.

I undersökningarna Sveriges Bästa Byrå och Årets Byrå har Pyramid tre år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business.

Pyramid har 29 anställda och finns i Helsingborg.

www.pyramid.se