Pyramid Communication

Pyramid nominerad till Årets Byrå 2009

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 08:03 CET

För fjärde året i rad får Pyramid en topplacering i tävlingen Årets Byrå som genomförs av Regi i samarbete med Dagens Industri. De nominerade byråerna presenterades idag i DI och Pyramid är en av få nominerade B2B-byråer.

Årets Byrå utser bästa byrå i elva kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit. I år betygsattes över 150 byråer av drygt 2.400 deltagande köpare av byråtjänster.

– Självklart är vi glada för nomineringen, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid. Förra året placerade vi oss som trea bland byråerna i vår kategori med ett snittbetyg på 8,55 av 10 möjliga. I år hoppas vi på en ännu bättre placering, och eftersom vi under tre raka år varit högst rankade bland reklambyråer inom business-to-business så tror jag det finns goda förutsättningar för oss.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend, trots allmänt tuffa tider för branschen. Under 2009 ökade vi vår intäkt med ca 15% och inledde nya samarbeten med 20-talet företag. 2010 har startat lika starkt och vi har inlett nya samarbeten med en handfull kunder redan. Detta gör att vi i princip redan har säkrat 2010 och kan satsa fullt ut på att ytterligare stärka vår position som Sveriges mest internationella byrå avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder belägna i Europa, USA och Asien.

Större kunder är bl a ABS, Atlas Copco, Axis, Bluetooth SIG, Bring, Crawford, EuroMaint, JBT Group, Ruukki, SAS Cargo och Tetra Pak.

I undersökningarna Årets Byrå och Sveriges Bästa Byrå utsågs Pyramid 2006, 2007 och 2008 till Sveriges bästa b2b-reklambyrå. Pyramid har 30 anställda och finns i Helsingborg.

Läs mer om Pyramid på www.pyramid.se