Pyramid Communication

Pyramid nominerad till Årets Byrå 2010

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 08:57 CET

Pyramid nominerad till Årets Byrå 2010

För femte året i rad får Pyramid en topplacering i tävlingen Årets Byrå som genomförs av Regi i samarbete med Dagens Industri. De nominerade reklambyråerna presenterades idag i DI och Pyramid är en av få nominerade B2B-byråer.

Årets Byrå utser bästa byrå i elva kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit. I år deltog 500 byråer, varav 175 klarade kvalificeringskraven och betygsattes av 2.600 deltagande köpare av byråtjänster.

– Självklart är vi glada för nomineringen, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid. Förra året utsågs vi till Årets Byrå i kategorin medelstora reklambyråer med ett snittbetyg på 8,70 av 10 möjliga. I år har vi tagit klivet upp till klassen stora reklambyråer där konkurrensen är ännu tuffare. Men självklart hoppas vi på motsvarande placering, liksom vår position som Sveriges bästa byrå inom business-to-business vilket vi utsetts till 4 i år rad.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend. Under det tuffa 2009 ökade vi vår intäkt med nästan 20% och 2010 fortsatte tillväxten med ytterligare 30%. 2011 har startat lika starkt och vi har redan inlett nya samarbeten med en handfull kunder och nyanställer nu 4-5 personer för att hantera de ökande volymerna.

– 95% av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och därför syns vi nästan aldrig i svenska media. Vi samarbetar med 30-talet svenska och internationella företag, varav de flesta är världsledande inom sina respektive nischer, och får fler och fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi väl mäter oss med våra motsvarigheter i USA och Europa avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på

www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder belägna i Europa, USA och Asien.

Större kunder är bl a ABS, Atlas Copco, Axis, Bluetooth SIG, Bring, Crawford, Diab, EuroMaint, JBT Corporation, Kinnarps, Metso, Nibe, Ruukki, SAS och Tetra Pak.

I undersökningarna Årets Byrå och Sveriges Bästa Byrå utsågs Pyramid 2006, 2007, 2008 och 2010 till Sveriges bästa b2b-reklambyrå.

Pyramid har 33 anställda och finns i Helsingborg.

Mer om Pyramid på www.pyramid.se