Pyramid Communication

Pyramid nyanställer för starkt 2018

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2018 14:51 CEST

Reklambyrån Pyramid i Helsingborg utsågs nyligen till Årets Byrå 2018. Företaget växer och förstärker därför med nyanställningar på både på den kreativa sidan och den strategiska. Account director Filip Weibull-Göransson och amerikanske copywritern Jay Everett är igång på byrån sedan i mars, och i maj ansluter AD:n Pia Silver.

Filip kommer närmast från Adidas och en tjänst på huvudkontoret i Herzogenaurach i Tyskland, där han var ansvarig för varumärkesstrategi och marknadsföring på global nivå. Han har också ett förflutet som konsult på Jung i Stockholm och under sin tid som Nordisk Kommunikationschef på Adidas byggde han bl. a. upp bolagets digitala organisation i de nordiska länderna. Bara för att nämna ett par meriter från Filips CV.

Jay har drygt 25 år som copywriter bakom sig. Han har rötterna i södra Kalifornien, men arbetade huvudsakligen i Reno, Nevada, innan han flyttade till Sverige. Med bas i Långås, strax norr om Falkenberg, har Jay drivit eget i över tretton år och har både i egen regi och via byråer i Göteborg arbetat med uppdrag för exempelvis Mölnlycke, SKF och Nobel Biocare.

Pia har sedan ungefär ett år tillbaka varit på SCP Grey i Göteborg, men nu blir hon skåning och AD på Pyramid. Pia har jobbat som AD i tjugo år och hon har gjort arbeten för bl.a. Volvo Cars, Chalmers, SCA och Skanska. På sitt CV har hon även eget företagande i olika konstellationer och tillsammans med Grey en uppstart av en webbyrå i Göteborg.

”Vi är mycket glada över att få välkomna tre så erfarna och duktiga kommunikatörer till byrån”, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid. ”De är alla tre mycket kompetenta, har bred erfarenhet och kommer att förstärka vårt erbjudande på marknaden. Starten på 2018 pekar på att det kommer att bli ett rekordår och vi kommer troligen att växa med ytterligare en handfull personer under 2018.”

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige. Pyramid utsågs till Årets Byrå i Sverige 2018 och har rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business 12 år i rad.

Webbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier, appar för mobila enheter med mera.

Pyramid, Petra och Graal har tillsammans 55 anställda och finns i Helsingborg.