Pyramid Communication

Pyramid och Webbyrån Petra – båda nominerade till Årets Byrå 2016

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2017 11:58 CET

För elfte året i rad är reklambyrån Pyramid nominerad till en topplacering i tävlingen Årets Byrå som genomförs av undersökningsföretaget Regi i samarbete med bl a Resumé och Veckans Affärer. I samma tävling är Webbyrån Petra för fjärde året nominerad i klassen ”Digitalbyråer 7-25 mkr”.

Årets Byrå utser bästa byrå i 15 kategorier.Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från kunderna. Nästan 200 byråer klarade kvalificeringskraven och har betygsatts genom flera tusen kundbedömningar.

– Självklart är vi glada för nomineringarna, säger Ulf Vanselius, VD Pyramid och Webbyrån Petra. Det är fantastiskt att båda våra byråer återigen är bland de bästa i Sverige inom sina respektive kategorier. Vi håller Helsingborgs fana högt!

–Pyramid har placerat sig mycket bra i tävlingen de senaste tio åren, men extra kul är att vi i år har tagit klivet upp bland Sveriges största byråer med en byråintäkt på >50 mkr, fortsätter Ulf Vanselius. Vi har en lång rad topplaceringar och är Sveriges högst rankade B2B-byrå. I år hoppas vi självklart att vinna klassen och återigen bli Årets byrå.

– Webbyrån Petra utsågs 2014 till ”Årets digitala byrå” och är återigen nominerad i sin kategori. Vi startade Petra 2012 och har under vår femåriga verksamhet sett en stadig utveckling med nya kunder som uppenbarligen uppskattar vårt jobb.

Läs mer om Årets Byrå på

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige.

Webbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier, appar för mobila enheter med mera.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid tio år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. 2014 utsågs Webbyrån Petra till Årets digitala byrå.

Pyramid, Petra och Graal har tillsammans 50 anställda och finns i Helsingborg.