Pyramid Communication

Pyramid och Webbyrån Petra – båda nominerade till Årets Byrå 2020

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2020 10:07 CET

För femtonde året i rad är reklambyrån Pyramid nominerad till en topplacering i tävlingen Årets Byrå som genomförs av analysföretaget Regi i samarbete med bl a Resumé. I samma tävling är Webbyrån Petra nominerad i klassen ”Digital 7-25 mkr”.

Årets Byrå utser bästa byrå i 15 kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från kunderna. 142 byråer klarade kvalificeringskraven och har betygsatts genom flera tusen kundbedömningar.

– Självklart är vi glada för nomineringarna, säger Ulf Vanselius, CEO för Pyramid, Petra och Graal. Det är fantastiskt att båda våra byråer återigen är bland de bästa i Sverige inom sina respektive kategorier. Vi håller Helsingborgs fana högt!

– Pyramid har placerat sig mycket bra i tävlingen de senaste femton åren, och 2018 utsågs vi till Årets Byrå för andra gången. I år tävlar Pyramid åter i den största klassen för reklambyråer (byråintäkt >50 mkr), fortsätter Ulf Vanselius. Vi har en lång rad topplaceringar och är Sveriges högst rankade B2B-byrå och i år hoppas vi självklart att bli Årets Byrå igen.

– Webbyrån Petra utsågs 2014 till ”Årets digitala byrå” och är återigen är nominerad till en topplacering i sin kategori avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på

www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med drygt 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige.

Digitalbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier med mera.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid fjorton år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business och utsågs 2018 till Årets Byrå.

Pyramid, Petra och Graal har tillsammans drygt 60 anställda och finns i Helsingborg.