Pyramid Communication

Pyramid och Webbyrån Petra nyanställer efter stark vår

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 14:58 CEST

2012 blev ett av reklambyrån Pyramids starkaste år någonsin med rekord i omsättning och ett resultat på över 5 mkr. Framgångarna fortsätter under 2013 då Pyramid för sjunde året i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business.

I januari 2012 startades Webbyrån Petra, Sveriges första webbyrå med fokus på internationella affärer, som komplement för de företag som söker en renodlad digital partner. Satsningen har blivit en stor succé. Under första verksamhetsåret visar Petra ett resultat på ca 1,5 mkr och har etablerat sig som en av de ledande webbyråerna i Sverige.

För att bl a ta hand om ett antal nya kunderna som tillkommit under våren förstärks kompetensen i Pyramid och Petra med en handfull nya, erfarna medarbetare.

Patrik Vult von Steyern, Copywriter
Patrik är en erfaren copywriter som framförallt arbetat inom business-to-business. Senast kommer Patrik från motsvarande position på Hilanders.

Maria Hoffstein, Projektledare
Maria kommer från rollen som marknadschef på bl a JBT FoodTech och Ruukki.

Cristoffer Crusell, CTO
Cristoffer är en av Sveriges ledande teknikexperter och har bl a lett arbetet med att bygga några av Sveriges största e-handelssidor. Cristoffer kommer närmast från Omegapoint.

Christian Svensson, Web design
Christian avslutade sin utbildning i Grafisk Design och Webbutveckling på Tekniska Högskolan i Jönköping under våren.

För mer information, var vänlig kontakta:
Ulf Vanselius, 0705-16 33 70
ulf@pyramid.se

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60 % av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra AAK, Alfa Laval, ASSA ABLOY, Axis, Bluetooth SIG, Bring, Duni, HemoCue, Metso, Nibe, Peab, Ruukki, Securitas och Sulzer
   I undersökningen Årets Byrå har Pyramid sju år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. 2009 utsågs Pyramid också till Årets Byrå i Sverige.
   Pyramid och Petra har 45 anställda och finns i Helsingborg.