Pyramid Communication

Pyramid rankad som bästa B2B-byrå i Sverige – för sjunde året i rad

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 09:54 CET

Igår rankades Pyramid som Sveriges bästa B2B-byrå i Årets Byrå, och hamnade samtidigt på en mycket hedrande andraplats bland ”Reklambyråer med omsättning 25-50 mkr”. Pyramid är dessutom den enda reklambyrån i södra Sverige som placerade sig i tävlingen.

Årets Byrå är Sveriges mest omfattande branschstudie och genomförs av research- och strategiföretaget Regi i samarbete med Dagens Industri. Cirka 500 kommunikationsbyråer i Sverige deltar.

Årets Byrå utser bästa byrå i femton kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från nära 3 000 köpare av byråtjänster. Det är således kunderna (enbart) som bedömer vilken byrå som är bäst.

– Det är fantastiskt kul att våra kunder återigen rankar oss som Sveriges bästa B2B-byrå och dessutom bland de allra främsta i Sverige, konsumentbyråer inräknat, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Vår princip är att enbart delta i tävlingar där kundens åsikt styr, och där en byrås affärsmässiga bidrag till kundens framgång bedöms över tid och inte på enstaka reklamalster. Det är faktiskt sjunde året i rad som vi rankats högst bland s.k. business-to-business-byråer. Det är en stor ära och ett bevis på att vi gör många saker rätt, fortsätter Ulf.

– 95 % av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och därför syns vi nästan aldrig i svenska medier. Vi får allt fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi står oss väl jämfört med byråer i USA och Europa, avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på

www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 0705 16 33 70, 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se