Pyramid Communication

Pyramid utsedd till Årets Byrå i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 08:53 CET

Igår vann Pyramid titeln som Årets Byrå 09 bland "mellanstora reklambyråer" i Sveriges mest omfattande tävling där kunder betygsätter de byråer man känner till. Tävlingen genomförs av Regi i samarbete med Dagens Industri och omfattar 153 kommunikationsbyråer i Sverige.

Årets Byrå utser bästa byrå i elva kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från 2400 köpare av byråtjänster. Det är således kunderna (enbart) som bestämmer vilken byrå man bedömer som är bäst.

– Det är fantastiskt kul att våra kunder rankar oss som Sveriges bästa byrå i vår klass, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid. Vi har som princip att enbart delta i tävlingar där kundens åsikt styr, eftersom detta är den enda faktor som styr vårt arbete.

– De senaste tre åren har vi varit högst rankade i Sverige bland reklambyråer inom business-to-business, men i år blir vi bäst av alla typer av reklambyråer i vår klass. Det är en stor ära och ett exempel på att vi gör många saker rätt – samtidigt som det är ett bevis på att Helsingborg fortsätter att vara ett ledande centrum för svensk reklam.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend, trots allmänt tuffa tider för branschen. Under 2009 ökade vi vår intäkt med ca 15% och inledde nya samarbeten med 20-talet företag. 2010 har startat lika starkt och vi har inlett nya samarbeten med en handfull kunder redan. Detta gör att vi i princip redan har säkrat 2010 och kan satsa fullt ut på att ytterligare stärka vår position som Sveriges mest internationella byrå avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder belägna i Europa, USA och Asien.

Större kunder är bl a ABS, Atlas Copco, Axis, Bluetooth SIG, Bring, Crawford, EuroMaint, JBT Group, Ruukki, SAS Cargo och Tetra Pak.

I undersökningarna Årets Byrå  och Sveriges Bästa Byrå utsågs Pyramid 2006, 2007 och 2008 till Sveriges bästa b2b-reklambyrå. Pyramid har 30 anställda och finns i Helsingborg.

Läs mer om Pyramid på

www.pyramid.se