Elastocon AB

Q-FOG CRH revolutionerar cyklisk korrosionsprovning

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 09:35 CEST

Q-Labs nya korrosionskammare Q-FOG CRH innebär ett verkligt genombrott i pris och prestanda för korrosionsprovare med fuktkontroll. Den kan utföra de flesta stora fordonsstandarder för korrosionsprovning, som GMW 14872, SAE J2334 och många andra från Ford, ISO, GB/T, VW, Volvo, Chrysler, Renault med flera.

Korrosionsprovaren Q-FOG CRH har alla egenskaper och fördelar som grundmodellen CCT, men ger dessutom fullt variabel fuktreglering med hjälp av en innovativ förbehandling av luften.

Som tillval finns även en duschfunktion, som ger större spraydroppar, högre flödes-hastigheter och kortare duschtider än den finfördelade saltdimman i standardutförandet.

Q-FOG CRH har dessutom en avancerad rengöringsfunktion för sprutmunstycken som förhindrar igensättning, som är ett vanligt problem hos andra avancerade korrosions-kammare.

Med korrosionskammaren Q-FOG CRH är det möjligt att köra igenom en serie av de viktigaste korrosionsmiljöerna i ett svep. Tack vare den lättanvända kontrollenheten kan även extremt komplexa provningscykler programmeras på ett enkelt sätt.

Elastocon AB är Q-Labs återförsäljare på den skandinaviska marknaden.

Elastocon är ett företag som står för stor noggranhet och precision. Vi tillverkar och säljer egenutvecklade instrument för gummi- och plastprovning och är återförsäljare i Norden för flera kända tillverkare av provningsutrustning för plast, gummi, metall, textil, färg, väderprovning med mera. Dessutom kalibrerar vi ackrediterat flertalet storheter samt kan hjälpa till med utbildningar och konsultation. Vill du veta mer? Besök oss på: www.elastocon.se