Terrific Wines

Q-rious levererar

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 09:39 CET

I samband med att Q-rious Semillon släpptes i oktober 2009 lät folket bakom vinet förstå att det skulle komma mer. Det gör det nu och den 1 februari lanseras Q-rious VMC (varunr 95839, 59 kr) i en Systembolagsbutik nära dig.

Av ditt belåtna flin kan man dra slutsatsen att du är synnerligen nöjd nu, Andreas Karlsson, produktchef på Terrific Wines, som saluför vinet?

— Klart jag är nöjd. Man hoppas alltid på att få sälja vin till Systembolaget, men vi är många som slåss om de få platserna i butikerna.

Jaha, så nu är ni där för att ni är så himla bra igen då, eller?

— Vi, precis som många andra, gör bra saker som aldrig kommer ut i butikerna, kanske just för att någon annan gör ett ännu bättre vin. Med andra ord kan man göra bra ifrån sig utan att nå full framgång, men gör man det så känner man sig bra.

— Kul för dig... Men kan du berätta något om det här vinet?

Vår vinmakare, Lars Torstenson, gjorde en prototyp för vid det här laget ganska länge sedan och när Systembolaget frågade efter ungefär ett sådant här vin, gjorde han en ny variant på årgången 2008. Det vinet gillades av Systembolaget, men de ville ha årgången 2009 och det är den som nu lanseras. Lars Torstenson var i Navarra i november och satte ihop den.

Så otroligt intressant, du måste vara ett kap som bordskavaljer. Kan du berätta något kul överhuvudtaget?

— Ja, när Lars var i Olite gick han sin vana trogen och klippte sig på den lokala frisersalongen. Där arbetade till hans förvåning en ung tjej och hon förundrades över Lars kraftiga hår. Detta kunde inte han begripa eftersom hans hår snarare är av det tunnare slaget. När hon tog tag i kalufsen och utbrast ”Och fullt med hår ovanpå huvudet också” insåg han att snittåldern på frisersalongens kunder var 75 +.

För er som är mer intresserade av vinet än om Lars kalufs; läs då mer på www.qrious.se eller kontakta Andreas Karlsson, 0765-26 47 06.

För högupplöst produktbild gå direkt till: