Qall Telecom AB

Qall flyttar in i nya lokaler

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 08:17 CEST

Qall mer än dubblar sin lokalyta i Nacka, Stockholm. Totalt utökas kontorsytan i Danviks Center från ca 600kvm till ca 1300 kvm. Hela våningsplanet har renoverats.

Qall har senaste åren gått från ca 40 anställda till att nu vara närmare 70.

”Detta är en del av det förändringsarbete som Qall påbörjade hösten 2013 då vi tog beslutet att helt sluta med externa säljkanaler och satsa helt och hållet på att bygga upp en effektiv och kvalitativ säljkår. En extremt viktig del i strategin är att vi sitter tillsammans och har korta och effektiva kommunikationsvägar och kan se varandra i ögonen varje dag.

En annan viktig del för oss är att sitta i fina och nyrenoverade lokaler i en attraktiv del av Stockholm endast 5 min från Slussen. Det ökar vår potential vid nyrekryteringar vilket är en viktig faktor om vi ska nå framgång.

I samband med det har vi byggt upp en intern försäljning vi kan ha kontroll och leva efter våra värderingar om kunden och kvalité. Försäljningskontoret har suttit i Hammarby sjöstad men när att vi fick möjlighet att utöka kontorsytan i Danviks Center så har vi nu flyttat alla anställda till samma kontor. Detta ger oss möjlighet att jobba ännu effektivare och öka kvalitetsarbetet ytterligare”. Säger Jonas Lindgren VD för Qall Telecom.

Qall Telecom AB är en av Sveriges snabbast växande företagsoperatörer och i produktportföljen ingår mobiltelefoni, mobilt bredband, fast telefoni, IP-telefoni samt IP-centrexväxlar. Vi erbjuder små och medelstora företag konkurrenskraftiga och prisvärda helhetslösningar och ska vara det självklara alternativet för ett företags kommunikation. Vi har funnits sen 2007, är drygt 70 anställda och omsätter ca 200 miljoner kr årligen. Ledorden präglas av enkelhet, förstklassig service och personlighet.

Qall - Now we're talking