Qimtek AB

Qimtek lanserar nytt kostnadsfritt eSourcing system för verkstadsindustrin

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 08:44 CET

Qimtek lanserade sitt eSourcingsystem med nya sökfunktioner på Elmia Subcontractor i November. Under Elmiadagarna fick inköpare och konstruktörer pröva på systemet och se på demonstrationer av Hans Wigart från Qimtek.

Hundratals förbigående och förbokade inköpare och konstruktörer besökte Qimteks monter, där de presenterade nya funktioner till deras sökverktyg för att hitta leverantörer inom verkstadsindustrin. ”-Vi är väldigt glada att så många kom, över hundra förbokade inköpare från tunga verkstadföretag som bl.a. Metso, Sandvik, Siemens, Ecco Finishing och PARTNERTECH.” Säger Johan Sköldberg Sverigechef på Qimtek, -Många av de inköpare som vi pratade med berättade att de börjar se en uppgång och att deras behov av produktion kommer att öka framöver, så vi är jättenöjda, hoppas verkligen att de har rätt, avslutar Johan.

Qimtek eSourcing är ett system där inköpare och konstruktörer i verkstadsindustrin kan lägga upp offertförfrågningar och söka efter leverantörer med passande maskiner eller produkter. eSourcingsystemet är anpassat till verkstadsindustrin och är unikt i det att det är kopplat till Qimteks marknadsplats.

Qimteks marknadsplats har Sveriges största nätverk av leverantörer inom skärande bearbetning, plåtbearbetning, plastbearbetning, elmontering och produkter i tillverkningsindustrin.

Mer information från Hans Wigart, 08-753 48 05 eller hans.wigart@qimtek.se.

Hemsida: www.qimtek.se