Qimtek AB

Qimtek och Svensk Verkstad -mediapartners med ännu en viktig mässa

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 16:05 CEST

Qimtek och Svensk Verkstad medverkar på M.A.X som mediapartners

Manufacturing & Automation Expo på Stockholmsmässan den 23-26 oktober är ett starkt arrangemang för automation och produktion. Marknadsplatsen Qimtek och industritidningen Svensk Verkstad medverkar som mediapartners i år för att stärka rapporteringen och aktiviteten på mässan.

Qimtek demonstrerar senaste versionen av sitt e-sourcing system som används idag av Atlas Copco, Bombardier, Volvo och flera av de stora och mellanstora tillverkarna för att hitta leverantörer. Qimtek kommer även att visa nyheter och gå igenom utvecklingsplanerna för nästa generations system.

Svensk Verkstad rapporterar på plats med intervjuer med utställare och besökare, reportage om ny teknik och senaste produkt-lanseringar.

Besökare och utställare är välkomna till Qimteks monter i hall A, monter A36:02.

Om Qimtek www.qimtek.se
Qimtek är marknadsplatsen för Sveriges verkstadsindustri. Qimtek har ett unikt koncept, som innebär att inköpare och leverantörer kan använda marknadsplatsen helt kostnadsfritt. Ledande svenska industriföretag inom gruv-, automation-, fordon-, aerospace-, transport-, energi-, gruv- och skogsindustrin lägger ut sina offertförfrågningar, genom ett eSourcing system, till leverantörer som har registrerats på Qimteks marknadsplats.

Om Svensk Verkstad www.svenskverkstad.se
Svensk Verkstad har rapporterat från verkstadsindustrins golv och korridorer i snart 100 år. Tidningen har nu blivit Sveriges största verkstadstidning. Med en upplaga på minst 21 500 ex når vi industrins viktiga beslutsfattare. Svensk Verkstad speglar industrin genom reportage om industriprofiler, inköpare och intressanta företag samt informerar om nya produkter och samarbetar med Sveriges viktigaste mässor.

Qimtek finns i Storbritannien och i Sverige.