Qimtek AB

Qimtek stödjer medicintekniska företag med sourcing av komponenter och produkter

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2020 12:32 CET

Qimtek AB, Sveriges största marknadsplats för tillverkningsindustrin, gör sin sourcingtjänst tillgänglig för inköpare i medicintekniska företag. Syftet är att ge inköparna snabb tillgång till underleverantörer i Sverige för att stödja produktionsökningen av vårdutrustning.

”Behovet av medicinteknisk utrustning har skjutit i höjden, som exempel har Getinge ökat sin produktion med 60% och många medicintekniska företag har akut behov av personal och leveranser av produkter och material från underleverantörer. Vi vet att det finns många företag som har tekniken och vill hjälpa till” säger Hans Wigart, VD.

Qimtek hjälper inköpare och produktionsansvariga att hitta rätt leverantör till deras produktion och fokuserar nu på att stödja medicintekniska företag. Med detaljerad information om över 3500 underleverantörer kan inköpare snabbt se vilka leverantörer som matchar deras behov.

Har du akut behov av leverantörer?
Kontakta support@qimtek.se eller ring Qimteks supportlinje på 0651-300 800 eller använd onlineformulär.

Qimtek är marknadsplatsen för Sveriges verkstadsindustri. Qimtek har ett unikt koncept, som innebär att inköpare och leverantörer kan använda marknadsplatsen helt kostnadsfritt.

Ledande svenska industriföretag inom gruv-, automation-, fordon-, aerospace-, transport-, energi-, gruv- och skogsindustrin lägger ut sina offertförfrågningar, genom ett eSourcing system, till leverantörer som har registrerats på Qimteks marknadsplats.

Qimtek finns i Storbritannien och i Sverige.