Universal Music Sweden

Queen - Queen Forever release: 12 november

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2014 11:37 CEST

Tre tidigare outgivna låtar med sångaren Freddie Mercury - inklusive en duett med Michael Jackson, "There Must Be More to Life Than This" - är de stora utropstecknen på det kommande samlingsalbumet "Queen Forever", som släpps den 12 november.

Under ledning av Roger Taylor och Brian May har bandet sammanställt en samling som understryker dess plats som ett av de mest tongivande och älskade rockbanden genom tiderna. "Queen Forever" ges ut både som enkel- och dubbel-CD och innehåller förutom Michael Jackson-duetten även tidigare outgivna "Let Me in Your Life Again" och en balladversion av Freddie Mercurys första solohit "Love Kills".