Quest Software

Quests plattform för molnautomatisering utsedd till Årets Teknik av InfoWorld

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 09:31 CET

InfoWorlds testredaktion utser lösningen till den bästa i kategorin Virtuell Labbhantering

Quest Software, Inc. (Nasdaq: QSFT) meddelar nu att IDG:s InfoWorld har utsett Quests plattform för molnautomatisering till den bästa virtuella lösningen för labbhantering. Quests utmärkelse är en del av tidningens program Technology of the Year, i vilket InfoWorlds Test Center-redaktörer och recensenter varje år utser vinnare i 18 kategorier av mjukvara, hårdvara och utvecklingsverktyg.

De vinnande lösningarna väljs ut bland de som testats av InfoWorld under föregående år. Technology of the Year-produkterna visar på de hetaste trenderna inom informationsteknologi och pekar många gånger ut riktningen för företag och deras teknikavdelningar.

“InfoWorld testade de fyra främsta virtuella labbhanteringsprodukterna under 2010, och Quests plattform för molnautomatisering imponerade mest”, säger Doug Dineley, executive editor/test center, InfoWorld. “Vinnarna av vår utmärkelse Technology of the Year är inte bara de bästa produkterna i sin kategori, utan även de som ändrar hur IT-tjänster levereras och hur människor arbetar.”

Dave Malcolm, vice vd och chief technologist på Quest Softwares Virtualization Business Unit, tillägger, “Att få erkännandet att vår plattform är den bästa virtuella labbhanteraren från InfoWorlds testcenter är en stor ära för Quest Software. Lösningen gjorde bra ifrån sig redan i Surgients ägo. I och med att Quest Software förra året förvärvade Surgient ser dess framtid än ljusare ut, eftersom den kommer integreras med Quests övriga produkter för virtualiseringshantering.”

Om Quests plattform för molnautomatisering
Quests plattform för molnautimatisering möjliggör snabb lansering och smidig hantering av säkra, privata moln som hjälper till att öka företagets effektivitet, samtidigt som IT-utgifter och driftskostnader kan reduceras. Quests plattform för molnautomatisering tillhör nästa generations teknik för molnautomatisering och hantering, och innehåller patenterad teknik med vars hjälp företag effektivt kan hantera och leverera komplexa IT-tjänster till hela företaget, samtidigt som de utnyttjar sin virtuella och fysiska infrastruktur optimalt. I kombination med Quests övriga utbud inom virtualiseringshantering erbjuder Quests plattform för molnautomatisering en heltäckande affärslösning för att lansera och automatisera privata moln vilka fungerar som infrastruktur som tjänst.

För ytterligare information:
Alexander Westrup, presskontakt
Edelman PR
alexander.westrup@edelman.com

Paul Virgili, Sverigechef
Quest Software, Inc.
paul.virgili@quest.com

# # #
Quest, Quest Software och Quests logotyp är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Quest Software i USA och vissa andra länder. Alla andra namn i denna text kan vara varumärken som tillhör sina respektive ägare.
Sociala nätverk: Twitter Facebook LinkedIn YouTube
Webblänkar som detta pressmeddelande hänvisar till:
Quest Software, Inc: http://www.quest.com/
Quests plattform för molnautomatisering: http://www.quest.com/virtualization/
Tillämpningshantering: http://www.quest.com/application-monitoring/
Databashantering: http://www.quest.com/database-management/
Windowshantering: http://www.quest.com/windows-management/
Virtualiseringshantering: http://www.quest.com/virtualization/
IT-hantering: http://www.quest.com/
Twitter: http://twitter.com/#!/Quest
Facebook: http://www.facebook.com/#!/pages/Quest-Software/65026711832
LinkedIn: http://www.linkedin.com/companies/quest-software