Memoteknik AB

QuickGrip® Feeder Grounding Kit – nästa generation åskledare för radiobasstationer

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 13:59 CET

En ny produkt i serien QuickGrip presenteras nu. Den nya produkten liknar inget annat på marknaden. Nu kan montören enkelt ansluta antennkabeln i radiomasten till jord utan att avmantla kabeln. Inga verktyg krävs vid montering vilket innebär att monteringen utförs snabbt och säkert, vilket förkortar monteringstiden med upp till 80 %. Detta gör QuickGrip till en världsunik produkt.

”QuickGrip Feeder Grounding Kit är utan tvekan vår hittills mest spännande produkt. En enorm marknad finns runt hela världen och vi är helt ensamma om tekniken. Dessutom har vi lyckats få patent på vår unika teknik vilket betyder att Memoteknik är en spelare att räkna med på den globala marknaden säger VD Lennart Lundmark.”

QuickGrip är en patenterad produktserie för att ansluta jordningskablar av olika dimensioner i telefon- och radiobasstationer utan beredning av den kabel som skall kopplas till jord. Då inga krav finns att före montering avlägsna den skyddande plastmanteln på kabeln är QuickGrip ett slagkraftigt sortiment av jordningsdon som förkortar monteringstiden med upp till 80 % och samtidigt ökar anslutningens tillförlitlighet och livslängd. Då produkten är tättslutande krävs inget efterjobb med tätmassa. Monteringen kräver inga specialverktyg utan görs enkelt med bara händerna.

Välkommen att kontakta:

VD Lennart Lundmark, tfn 070-624 32 72, lennart.lundmark@memoteknik.se

Försäljningschef Carlos Rojas, tfn 070-627 14 28, carlos.rojas@memoteknik.se

Mer information finns att läsa på www.memoteknik.se.

Memoteknik AB utvecklar, producerar och säljer mekanik för fasta och mobila kommunikationsnät. Vår kärnverksamhet finns inom området DDF/ODF teknik, EMC avstörning av kabelsystem och fiberoptiska tillbehör. Samarbete och allianser med våra viktigaste kunder och leverantörer är en viktig del i vår ansträngning att nå framgång på marknaden. Vi har vår verksamhet förlagd till Skellefteå och våra kunder är ledande telekomindustrier och nätägare i Sverige och utomlands.