Ladbrokes

Quiet please – US-open begin Monday

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2007 16:58 CEST

Federer jagar sin fjärde raka US-Open seger till odds 1,53. Främste utmanaren är Novak Djokovic som nyligen vann Masters Series-tävlingen i Montreal med vinster över världstrean Rodick, världstvåan Nadal samt finalseger över ”oslagbare” Roger Federer. Den tjugoåriga serben Djokovic spelas till 9,00 gånger pengarna för att lyfta US-Open bucklan under finalsöndagen.

Ladbrokes Sverigechef och tennisexpert Nicklas Kulti bedömer Thomas Johanssons som bäste svensk. Östgöten har visserligen haft ett svagt år men stärkte självförtroendet då han nyligen vann Challengerturneringen i Binghamton samt i skrivande stund spelar bra i New Haven.Självförtroende är en färskvara, för Thomas i synnerhet som är en humörspelare och han har tidigare bevisat att han kan vinna en Grand Slam på hard court. Seger för Thomas Johansson ger hela 501 gånger pengarna.

Även evigt unge Jonas Björkman som trivs bäst i Grand Salm turneringar har goda chanser att avancera långt. I andra omgången väntar sannolikt 19-rankade Andy Murray. Britten har inte hittat formen efter sin handledsskada och gjorde snabb sorti i såväl Montreal som Cincinnati.

Sofia Arvidsson är enda svenskan i damsingel och får dessvärre boka hemresa redan efter andra omgången där tredjeseedade Jelena Jankovic väntar.

Vinnare US-Open Herrar

R Federer 1,53
R Nadal 5,50
N Djokovic 8,00
A Roddick 15,00
L Hewitt 17,00
J Blake 34,00
T Johansson 501,00
J Björkman 1501,00

För fler odds och marknader:

www.ladbrokes.com

Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.