Quinyx AB

Quinyx – Ett av Sveriges mest snabbväxande företag, med en tillväxt på 589%

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 08:43 CET

För fjortonde året i rad har Dagens Industri utsett årets Gasellföretag, d.v.s. de företag som under de senaste tre åren haft den snabbaste tillväxten.

I Stockholms län placerade sig IT-företaget, Quinyx på en 19:e plats, bland 200 st nominerade företag och på en andra plats bland IT-företag. Med en tillväxt på 589 procent mellan åren 2009 till 2012 visar Quinyx att behovet ökar kraftigt för webbaserade Workforce Management system (WFM) som fokuserar på användarvänlighet och medarbetarkommunikation.

Quinyx snabba tillväxt förväntas öka ytterligare med offensiva satsningar som pågår i bl.a Norge, Danmark och England.

”Vi är hedrade och glada för vår placering på DI:s Gasellista och det ger oss ytterligare energi för att fortsätta vår snabba internationaliseringsprocess”, säger Erik Fjellborg, vd på Quinyx.

För mer information:

Erik Fjellborg vd, Quinyx AB, erik.fjellborg@quinyx.com, +46 739-598 187

Dagens Industris Gasellkriterier

För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla dessa kriterier. Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

En Gasell har:

- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- sunda finanser

Quinyx AB utvecklar det webbaserade systemet Quinyx Workforce Management (WFM). Systemet kombinerar kraftfulla planerings- och prognosverktyg med tidredovisning, kommunikation och interaktion för både anställda och arbetsgivare. Quinyx WFM är speciellt framtaget för personalintensiva verksamheter som kräver snabba ändringar i schemaläggning och avancerad tidredovisning.
Quinyx har nu kontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland, England och Tyskland.
ICA, McDonald’s,SATS, Subway, Teknikmagasinet, TGI Fridays, och Vapiano är exempel på några kunder. Mer information finns på
www.quinyx.com