Quinyx AB

Quinyx VD föreläser under SM i Ungt Företagande

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 09:56 CEST

Quinyx VD Erik Fjellborg föreläste under SM i Ung Företagsamhet 27 maj och deltog även i juryn som utsåg årets tillväxtföretag.

Ung Företagsamhet är en ideell och obunden organisation med syftet att tillsammans med skolan införa entreprenörskap och ett engagerat näringsliv i utbildningssystemet. Under SM i UF-företagande samlas Sveriges främsta UF-företagare som har kvalificerat sig hit från regionala mässor runt om i Sverige. Under två dagar tävlar de mot varandra och knyter kontakter för framtiden.

Quinyx startades ursprungligen som ett UF företag när Erik gick teknikprogrammet på Tullängsskolan i Örebro. Ett engagemang inom UF är därmed naturligt för Quinyx som ett led i att uppmuntra till företagande i samhället och för att inspirera elever till att våga startat och driva företag.

Quinyx AB utvecklar det webbaserade systemet Quinyx Workforce Management. Systemet kombinerar kraftfulla planerings- och prognosverktyg med tidredovisning, kommunikation och interaktion för både anställda och arbetsgivare. Quinyx Workforce Management är speciellt framtaget för personalintensiva verksamheter som kräver snabba ändringar i schemat och avancerad tidredovisning. McDonald’s, ICA, SF Bio, Cervera och Subway är exempel på några kunder. Mer information finns på www.quinyx.com.