WeAreQiiwi Interactive AB

QuizMe Pics - Ny bildapp tillsammans med världens största bildbyrå.

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 16:46 CET

WeAreQiiwi Interactive AB har nu släppts sitt andra mobilspel som heter QuizMe Pics. Grundarnas första mobil-app, QuizMe, har laddats ner av över 500.000 svenskar och nu hoppas Qiiwi på något liknande med QuizMe Pics

Spelet är enkelt, du utmanar en kompis eller slumpad motståndare, du väljer vilken kategori, antal bilder och vilken effekt du önskar och skapar sedan utmaningen. Bilderna "växer" fram på skärmen och den som först kan se vem eller vad som döljer sig på bilden och svarar rätt får mest poäng. Det gäller dock att inte svara för snabbt, svarar man fel får man minuspoäng.

Som leverantör av bilderna har Qiiwi ett avtal med Getty Images som är en av världens största bildbyråer.

- När man jobbar med bilder är det alltid ett problem med rättigheter och där har vi lyckats para ihop oss med den kanske största bildaktören på marknaden säger Andreas Bergström VD på Qiiwi och syftar på avtalet med Getty Images. ¨

- Vi har en stor bas med bilder och kan kontinuerligt lägga in nya bilder så spelet aldrig blir tråkigt, säger Andreas.

QuizMe Pics finns att ladda ner på googleplay https://play.google.com/store/apps/details?id=com.qiiwi.quizmepics

och på appstore:https://itunes.apple.com/us/app/quizme-pics/id579264849?l=sv&ls=1&mt=8

Kontakta WeAreQiiwi Interactive AB:

Andreas Bergström, VD,

www.qiiwi.com

Qiiwi Interactive is a leading operator and technology provider of online games and services based on quiz and trivia formats. We provide both free games for fun and real money games where skillful players can wager and win money when playing our quiz games. Our games are available on the web and on smartphones/tablets. Our gaming platforms for both web and mobile are proprietary technology and continously developed to meet the needs of our users.
Qiiwi Interactive is the love child of a merger between social gaming companies RQ Games and MEDA Group which was completed in early 2012.