EKPR & Kommunikation

R.O.O.M. förnyar och inspirerar med ny kreativ möbelutställning

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 08:00 CEST

Den nya utställningen har stylats av de välkända inredarna Per Wennberg och Eva Andersson. De fick nytt förtroende efter att ha skapat den första utställningen på R.O.O.M.

– Vi ville göra en attraktiv utställning som ger kunden inspiration och upplevelser.
Viktiga ingredienser till interiörerna förutom möbler, prylar, textiler och tapeter har varit att hitta en spännvidd i inredningen med humor och allvar, precis som i ett riktigt hem. Vi var också angelägna om att kunderna inte ska känna sig påpassade som de kan göra i vissa butiker. I vår utställning kan man ta på allting, provsitta och ligga i sofforna. Vissa varor finns det bara ett exemplar av, det är handplockade vintagemöbler och loppisfynd som är inköpta för att förstärka uttrycket i en specifik miljö, säger Per Wennberg.

R.O.O.M.s återuppståndelse på PUB har tagits emot med glädje av såväl nya som gamla kunder.

– Det har varit oerhört roligt att så många har hittat tillbaka till oss samtidigt som vi har fått många nya kunder. Vår försäljning har gått över förväntan så här långt och det nya butiksläget har visat sig vara mycket lyckosamt. Vi är också väldigt glada för den positiva respons som vi har fått på vår invigningsutställning från både kunder och press, säger Anna Colérus Borglid, verksamhetschef på R.O.O.M.

Under de senaste månaderna har teamet bakom R.O.O.M. dessutom arbetat med ett nytt, än så länge hemligt projekt som kommer att presenteras före jul.

Bildmaterial finns på www.ekprbildbank.com

För ytterligare information vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation

E-post: info@ekpr.com

R.O.O.M. startade som Möbelgalleriet på Kungsholmen i Stockholm 1988 och bytte sedermera namn till R.O.O.M. Butiken etablerade sig snabbt som en given destination för inredningsintresserade från hela Storstockholm och Sverige. Den 23 april 2010 öppnade R.O.O.M. i nya lokaler på varuhuset PUB i Stockholm. R.O.O.M. erbjuder ett kvalitativt, glädjefyllt och personligt sortiment av möbler, textilier, belysning och heminredning.