Rådslag om mänskligare tillväxt med Wanja Lundby-Wedin

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2003 15:11 CEST

Wanja Lundby-Wedin och Agneta Karlsson presenterar rådslag om ett mänskligare arbetsliv torsdag 9 oktober

Socialdemokraternas stora rådslag om tillväxtfrågor har startat. Nu presenteras delen - Mänskligare arbetsliv - som ska resultera i en framtidsinriktad politik fastlagd på partiets mellankongress i april nästa år.

Imorgon torsdag 9 oktober, presenteras Socialdemokraternas rådslagsmaterial om arbetslivet ur ett tillväxtperspektiv: "Mänskligare arbetsliv". Materialet, som är ett diskussionsunderlag inför mellankongressen i april 2004, har arbetats fram av en arbetsgrupp ledd av Wanja Lunby-Wedin och Hans Karlsson. Agneta Karlsson, biträdande partisekreterare, ingår i arbetsgruppen.

Rådslaget handlar bland annat om hur vi snabbt ska vända utvecklingen vad gäller ohälsan i arbetslivet.

- Den ökande sjukfrånvaron är i första hand ett mänskligt problem men också ett ekonomiskt problem - för den enskilde, för arbetsgivaren och för välfärden. Vi måste vända utvecklingen för att även i framtiden kunna satsa på välfärden, säger Wanja Lundby-Wedin.

Wanja Lundby-Wedin och Agneta Karlsson presenterar det rådslagsmaterial som i dagarna skickas ut till medlemmar, studiecirklar och andra intresserade.

Tid: 13.15 torsdag 9 oktober
Plats: Sveavägen 68, vån 6, Stockholm

Anna Forsberg
Presschef

Jonna Lundberg
Pressassistent

Pressjour (kvällar och helger)
Vi bjuder på fika. Välkommen!