IFHO AB

Rånrisken får klock köpare beställa på Internet

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 18:48 CET

Allt fler är försiktiga med att gå in i klockbutiker på grund av de omfattande rån som förekommer. Ofta med allvarliga personskador som följd. Detta säger en av de större Internetförsäljarena av klockor www.klockgiganten.com.

Ja, vi hör nästan dagligen detta från våra kunder säger marknadsansvarige Kaj Bornebusch. Vi har en stor blandning av kunder , väldigt många ledande välkända personer innom företags och organisationsvärlden. Och väldigt mång adokater särskilt från Stockholm som föredrar att köpa märkesklockor från oss. Men självklart massor med vanliga klockköpare. Priser varier från någon tusenlapp till riktigt exclusiva klockor för ett par hundra tusen.
Vi får höra att det är bekvämt att kunna sitta in lugn och ro och se ett stort sortiment, mycket större än de som fins även i välsorterade klockbutiker.

www.klockgiganten.com har de flesta välkända märken och kan skaffa i princip alla klockor som finns på marknaden och säljer alltid till betydligt lägre priser än vanliga handeln.  Alla klockor är givetvis original med garantier, nummer och i original askar.

Av säkerhetsskäl har vi vårt lager på en helt annan ort än vårt kontor, säger vidare Kaj Bornebusch.