Rabattjakt

Rabattjakt.nu - Ny site ska hjälpa på rabattjakten

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2012 16:56 CEST

Nätshoppingen går på högvarv, inte minst tack vare säsongsreor och en regnig sommar. Och i takt med att konkurrensen hårdnar även på Internet, tar handlarna till fler och fler traditionella metoder för att locka kunder. En sådan metod är rabattkoder som kan användas i samband med köp online, och den nya siten www.rabattjakt.nu har som mål att samla rabattkoder och erbjudanden från alla ledande aktörer i Sverige.

Att vi handlar mer, oftare och för större belopp på nätet än tidigare är ingen hemlighet. Under de senaste åren har e-handeln formligen revolutionerat hur vi svenskar shoppar och konsumerar, inte minst tack vare många nischade mindre butiker som troligtvis inte hade kunnat få ett tillräckligt kundunderlag i närområdet, men som tack vare Internet nu kan ha hela världen som marknad.

Och att det ges rabatter då och då är förstås inget nytt: kuponger och medlemserbjudanden har funnits ända sedan de första postorderkatalogerna dök upp i USA i slutet av 1800-talet. Men det har tagit ett tag innan e-handlarna har insett värdet av att kunna erbjuda rabatter även digitalt. Numera är de dock ett lika välbeprövat som effektivt instrument i kampen om kunderna, något som den nya siten Rabattjakt.nu har tagit fasta på.

Med en lansering tidigare under året har man snabbt knutit samarbeten med flera stora e-handelsaktörer som Nelly, Haléns och Hotels.com – en av världens största sökmotorer för hotellvistelser. Målet på sikt är att bli den största siten för rabattkoder i Sverige, och fler och fler butiker ansluter sig till Rabattjakt.nu varje vecka.

Med satsningar i sociala medier, men även i icke-digitala medier, hoppas man kunna locka storpublik och skapa win-win-situationer tillsammans med företagen. Hur det går återstår att se, då siten ännu är ung, men starten har helt klart varit lovande med slagna mål både när det gäller anslutna företag och besökare som hittat dit för att utnyttja deras rabattkoder, kampanjer och erbjudanden.

Rabattjakt.nu samlar rabattkoder, erbjudande & kampanjer till mängder av svenska butiker. Önskar du komma i kontakt med oss kan du maila info@rabattjakt.nu.