Eurovip Mobile Services AB

Rabattkuponger direkt i mobilen

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2004 09:00 CEST

- Framtidens kupong är nu här, den digitala kupongen säger Pontus Ellefsson vice VD på kuponginlösen.

- Genom att använda mobilen som en ”värdebärare” öppnar det helt nya möjligheter och förenklar vardagen för alla som använder kuponger, säger Pontus Ellefsson, vice VD på Kuponginlösen.

-Nu kommer man att visa streckkoden i mobildisplayen så dras rabatten direkt i kassan. Dessutom slipper man tänka på att ta med sig papperskupongerna till butiken, mobilen bär dom flesta med sig dygnet runt säger VD Joachim Alvarez på Splashi.

- Kuponginlösen har ett väl etablerat samarbete med 9 000 dagligvarubutiker och vår förhoppning är att få nya kunder i andra branscher att intressera sig för mobila kuponger och erbjudanden. Dessutom förenklas all hantering i handelns genom alla led och genererar besparingar. Något som kan komma kunderna tillgodo, avslutar Pontus Ellofsson.

Tjänsten som Splashi och Kuponginlösen nu lanserar är en ny mobiltillämpning som inom en snar framtid även kommer att fungera vid köp av buss-, tåg-, konsert- och biobiljetter.
- Detta kommer att öppna en helt ny värld av mobila möjligheter, avslutar Joachim Alvarez.