Rabble Communications

#rabblefestivalen – världens första mobila festival!

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 10:13 CEST

Efter 15 år utan Stockholms Vattenfestival har Stockholmarna fått en ny folkfest att se fram emot – denna gången i mobilen. Applikationen Rabble samlar under tre veckor spännande aktiviteter och restauranger att ta del av för stockholmarna.

Bland saker att prova under festivalen finns allt i från stand-up shower, teater, danskurser och poledancing till 15 gratis produkter som kommer att delas ut i en pop-up store på Södermalm.  Dessutom har Rabble över 50 restauranger med i appen som erbjuder rabatt för att locka fler nya kunder och ge dessa en härlig smakupplevelse.

Tanken är att användarna kommer ta del av erbjudandena och använda #rabblefestivalen för att dokumentera deras upplevelse och på så vis även uppmana sina vänner att leva ett mer spontant liv och våga pröva nya saker.

Vi kommer även att ha roliga tävlingar där man har chansen att vinna bland annat en helikopter- & ribbåtstur. Vi vill ge våra användare chansen att prova på aktiviteter helt gratis under tre veckor, säger Hanna Bergh, marknadschef på Rabble.

Den mobila festivalen ger mer utrymme för spontanitet hos Stockholmarna eftersom mobilen är något man ofta har med sig. Det blir enkelt att kolla upp vilka saker som sker runt omkring dig en dag på stan.

Rabbles senaste användarundersökning visar att över 73 procent av användarna är beredda att prova nya saker om det finns en rabattkupong. Dessutom visar undersökningen att över 54 procent har provat restauranger som de aldrig skulle ha besökt om det inte vore för en rabattkupong.

Vi vill att Rabblefestivalen ska hjälpa Stockholmarna att upptäcka nya restauranger och aktiviteter som de annars inte hade vetat om. Med vår senaste undersökning i ryggen ser vi att Rabblefestivalen kan gynna både konsumenter och företagare. En rabatt gör att tröskeln inte blir så hög för att testa något nytt, säger Simon Wallén, grundare på Rabble.

Läs mer om festivalen och se alla erbjudanden på:
www.rabble.se/blogg

Rabble Communications AB driver Rabble, Sveriges ledande kanal för mobila erbjudanden.

Rabble är ett sätt att attrahera nya besökare, genom att komma med ett riktigt lockande erbjudande eller smakprov. För användarna är Rabble ett sätt att upptäcka handlare i sin omgivning och prova saker som de kanske annars inte hade provat.

Rabble Communications AB är ett svenskt aktiebolag lett av VD Daniel Zeitoun samt ett investerarteam av erfarna entreprenörer under ledning av styrelseordförande Martin Wattin.

Hanna Bergh, Marketing manager

hanna@rabble.se