Team Tre Berg - PostNord

Race report Tour of Norway stage 3

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 20:26 CEST

RACE REPORT

Utbrytningen håller hem till toppmålgången i Geilo

Dagens etapp från Rjukan till Geilo innehöll två kategori ett klättringar och en toppmålgång upp för en kategori två klättring. Det var bitvis väldigt dåligt väder och kallt. Framförallt uppe på platån vid Imingfjell.

Tävlingen startade full gas med många attacker. Det var samlat vid första spurtpriset efter 27km. Utbrytningen på tre man gick först efter knappa 40km. Klungan kontrollerades av ledartröjans lag Roompot. Idag visade sig utbrytningen vara för stark och höll hela vägen till mål. Dansken Mads Pedersen från Stölting Service Group var först över mållinjen. Bakom jagades det hårt de sista milen och många släppte kontakten med klungan. Upp för sista backen till mål splittrades klungan och Sondre Holst Enger var starkast. Lucas och Wetterhall kom i mål knappa två minuter efter segraren.

Kommentar:

Thomas Löfkvist, "Det var en mycket fin etapp idag, riktigt hårt blev det med det dåliga vädret och de tuffa klättringarna. Jag hade förväntat mig mer av Lucas och Marcus, men motståndet är väldigt hårt så kan inte säga att de körde dåligt heller."

Break away goes all the way to summit finish in Geilo

Todays stage from Rjukan to Geilo had two cat.1 climbs and a hilltop finish cat.2. It was partly bad weather and very cold. Especially on the plateu after the first cat.1 climb.

The race started full gas with many attacks. The were all together passing the first sprint after 27kms. A group of three riders went away after around 40kms. The peloton was controlled by leaders jersey team Roompot. But today the break away was to strong and went all the way to the finish. The Dane Mads Pedersen from Stölting Service Group was the fastest and won the stage. Behind it was a hard chase the last 30kms. Many riders lost contact with the peloton. Going up the finishing climb the peloton split in to pieces. First of the chasing group was Sondre Holst Enger today again. Lucas and Wetterhall passed the finish line a small two minutes behind the winner.

Comment:

Thomas Löfkvist, "It was a very nice stage today. Weather and mountains made it really hard. I had expected more from Lucas and Marcus today. But the competition is very strong so I can't say they did a bad ride either."

Team Tre Berg-Bianchi är ett proffesionellt svenskt cykellag med säte i Skara. Tillsammans med General Manager Thomas Löfkvist och teamets 9 cyklister är målet att bli ett av Europas absolut bästa continentallag samt att skapa en ny plattform för svensk cykelsport.

Team Tre Berg-Bianchi is a professional Swedish cycling team based in Skara, Sweden. Together with the Team Manager Thomas Löfkvist the goal is to become one of the best continental cycling teams in Europe and to crate a new platform for Swedish cycling.