Rackspace

Rackspaces plugin för Microsoft Visual Studio sparar tid för molnutvecklare

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 09:15 CEST

Verktygslåda underlättar utveckling, distribution och hantering av nya applikationer

Rackspace lanserar en plugin för Microsoft Visual Studio 2010. Nu kan sex miljoner .NET-utvecklare världen över skapa och installera program, webbplatser och bloggar direkt i Rackspace Cloud Servers for Windows.

Med verktygslådan Rackspace Cloud Plug-In for Microsoft Visual Studio 2010 går det snabbare att utveckla, distribuera och implementera program. I och med att arbetet görs i ett och samma gränssnitt slipper utvecklare hantera olika moln- och utvecklingsmiljöer. En rad mallar och plugins som underlättar implementering och hantering av applikationer finns också tillgängliga. Utvecklare kan i realtid se allt som händer när de utvecklar eller implementerar ett program, vilket minskar risken för onödiga fel.

Rackspace Cloud Plug-In for Microsoft Visual Studio 2010 innehåller även API:er för att:

• Starta, starta om och hantera alla servrar
  • Bygga om servrar från speglar och skapa nya spegelservrar
  • Schemalägga säkerhetskopieringar för program
  • Skala upp servrar och inställningar vid behov
  • Hantera och dela IP-adresser

– Rackspace har återigen visat att de är en viktig molnaktör genom att ge alla Microsoft- och .NET-utvecklare ett sätt att snabbt utveckla, distribuera och hantera program, webbplatser och bloggar, i en utvecklingsmiljö de är förtrogna med. Den nya verktygslådan är ett exempel på öppenheten i Visual Studio och Microsofts ställning i molnvärlden, både som partner till andra leverantörer och som enskild molnleverantör, säger Scott Guthrie, utvecklingschef på Microsoft.

Rackspace Cloud Plug-In for Microsoft Visual Studio 2010 laddas ned via gränssnittet i Rackspace Cloud Servers for Windows, en molntjänst för utvecklare av applikationer och verksamheter som behöver extra datorkraft för krävande nätverkstrafik.

– Vi arbetar för att göra utveckling för Rackspaces moln så enkel och intuitiv som möjligt, och ge utvecklare möjlighet att hantera sina molnprogram inifrån Visual Studio-plattformen, som de redan är så vana vid. Genom att samarbeta med Microsoft hoppas vi kunna hjälpa utvecklarna inom Microsoft Developer Network att bli mer effektiva och förenkla distribuering och hantering av molnapplikationer. Vår nya verktygslåda gör att man inte behöver växla fram och tillbaka mellan utvecklingsplattformen och separata molngränssnitt. Vi sparar helt enkelt tid åt utvecklare, säger Pat Matthews, chef för molntjänster på Rackspace.

För mer information, se http://tools.rackspacecloud.com/applications/rackspace-cloud-visual-studio-2010-plug-in

För mer information, kontakta:
Brooke Hamilton, Rackspace
brooke.hamilton@rackspace.co.uk

Anna Lagerkvist
anna@cloudberry.se

Om Rackspace Hosting
Rackspace Hosting är världsledande inom lagring och molntjänster. De senaste fem åren har företaget varit med på Financial Times ‘Top 50 Great Place to Work in the United Kingdom’-lista. Rackspace erbjuder ett komplett utbud av IT-tjänster, inkluderat Managed Hosting, Cloud Hosting och Email & Apps. Rackspaces kunder har dygnet runt tillgång till den prisbelönta kundtjänsten Fanatical Support. För mer information se www.rackspacehosting.se.