Neobrand Strategic Design AB

RAD (Retail+Arkitektur+Design) tar fram koncept för ny frozen yogurt-kedja

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 07:29 CEST

RAD (Retail+Arkitektur+Design) – ett samarbete mellan RB Arkitektur, Neobrand och Thurow Consulting – har fått uppdraget att utveckla varumärke och butikskoncept för en ny butikskedja med inriktning på frozen yogurt.

Produkten och varumärket ska utvecklas från grunden. RAD ska medverka hela vägen från att finna en strategiskt placerad lokal, till namngenerering, visuell identitet och implementering av ett nytt butikskoncept och övrig kommunikation.

– Den omedelbara känslan och igenkänningen för ett företag är mycket viktigt. Jag är stolt över att få arbeta med RAD då jag är övertygad om att de kommer att skapa en varumärkesidentitet och design som är lika spännande och intressant som vår produkt, säger Matthew Morris, grundare och ägare av det nya frozen yogurtvarumärket.

– I det här uppdraget får vi möjlighet att skapa en helhetslösning som täcker in våra affärsområden varumärke, design, arkitektur, butik och marknadskommunikation, säger Rahel Belatchew Lerdell, VD på RB Arkitektur.

För mer information, kontakta Rahel Belatchew Lerdell, tel 070-174 94 32.

• Frozen Yogurt är ett sundare alternativ till glass som introducerades i USA på 70-talet. Idag har produkten positionerat sig som en hälsosam och lyxig "unna-dig-själv" snack. Frozen yogurt marknaden är i en stark tillväxtfas globalt genom flera större kedjor baserade i Californien där de största aktörerna har sammanlagt flera tusen butiker. Kategorin dit glass och frozen yogurt räknas kallas frozen desserts och där står frozen yogurt för tio procent av den totala försäljningen. I dagligvaruhandeln står frozen yogurt för 25% av glassutbudet.

RAD – Retail+Arkitektur+Design – är ett samarbete mellan Neobrand Strategic Design, Thurow Consulting och RB Arkitektur

Med kompetens inom arkitektur, design och detaljhandel skapas en helhetslösning för att hantera det kommersiella mötet – mötet med kunden – på bästa sätt, utifrån butikens affärsmål, affärsidé och värderingar.

RAD erbjuder utveckling av flexibla, innovativa, kostnadseffektiva och unika lösningar för befintliga eller nya butikskoncept. Vi arbetar övergripande för att finna samklang mellan både fysisk butik och e-handel, till övrig kommunikation med butikens kunder.

För mer information om RAD och varje specifikt område, besök våra respektive webbplatser: www.neobrand.se | www.thurow.se |www.rbarkitektur.se