Modern Times Group MTG AB

Radio P4 Hele Norge får norska P5 koncessionen

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2003 12:58 CEST

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att det Norska kulturdepartementet har beslutat att tilldela Radio P4 Hele Norge den norska P5 koncessionen för radiosändningar i Norge. Koncessionen löper på 10 år och koncessionsavgiften är 90 miljoner norska kronor för hela perioden. Koncessionsavtalet garanterar minst 60% penetration i Norge.

MTG äger 10.673.508 aktier i Radio P4, motsvarande 33% av röster och kapital i bolaget.

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta:
Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50
Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 77 47 822 406

Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri-TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, och som ADR:s på Nasdaq National Market under symbolen MTGNY.