Räckesbutiken Sweden AB

Räckesbutiken dubbelt premierat som tillväxtföretag, DI Gasell & Superföretag 2016

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2016 11:45 CEST

Räckesbutiken.se

Räckesbutiken har varit verksamt sedan 2011 och verkar idag på de nordiska marknaderna och därtill i Tyskland och Österrike. På den korta tid företaget har funnits har man expanderat kraftigt.

Tack vare sin tillväxt har man nu tilldelats utmärkelserna DI Gasell 2016 och Superföretag 2016.

DI Gasell 2016

DI Gasell delas årligen ut till de företag som över den senaste fyraårsperioden minst dubblat sin omsättning utan förvärv eller fusioner. Tillväxten ska ha varit kontinuerlig och bolagen måste vara lönsamma och ha sunda finanser. I år utses drygt 900 företag till gasellföretag.

Räckesbutiken uppnår samtliga kriterier och har växt med över 400% mellan åren 2012 och 2015.

Superföretag 2016

Veckans Affärer utser varje år Superföretag. För att bli superföretag måste man ha en omsättning över 10 miljoner kronor. Liksom DI tittar man på de fyra senaste boksluten och på parametrar som tillväxt, vinst, avkastning. Parametrarna jämförs med referensvärden hos andra företag med motsvarande storlek och verksamhet. 2016 utsågs 580 företag till superföretag.

"Våra offensiva satsningar och tidiga fokus på att sälja våra produkter på fler marknader än den svenska har gjort att företagets omsättning vuxit kraftigt sedan starten. Vi är såklart nöjda och stolta över båda utmärkelserna som visar att vi lyckats bra." säger Andreas Wedberg, delägare av Räckesbutiken.

Räckesbutiken.se säljer räckesprodukter, som glasräcken & ledstänger, för altaner, balkonger och andra miljöer, inomhus och utomhus. Räckena prissätts och beställs direkt via webbsidan och levereras fraktfritt hem till dörren i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Österrike.