Räckesbutiken Sweden AB

Räckesbutiken expanderar till Schweiz

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2019 14:07 CEST

Räckesbutiken.se

Räckesbutiken har under flera år, med stor framgång, sålt räcken, som glasräcken, rostfria räcken och ledstänger, på flera Europeiska marknader.

Med stort fokus på kunden och kundens köpupplevelse samt fraktfri hemleverans ska även den Schweiziska marknaden nu få möjlighet att köpa skräddarsydda räckesprodukter.

"Schweiz är speciellt, med sin flerspråkighet, vilket har varit en kul utmaning. Då vi redan hanterar kunder som pratar tyska och franska har vi bästa möjliga förutsättningar att kunna erbjuda även de Schweiziska kunderna en kundsupport i toppklass" säger Sisse Martensen, försäljningschef på Räckesbutiken.

De tysktalande kunderna servas via den tyskspråkiga webbsidan www.gelaenderladen.ch medan de fransktalande har lika bra möjligheter att handla på den franskspråkiga www.maisondugarde-corps.ch.

”Vi tycker Schweiz är en spännande marknad där kunder under ganska lång tid visat intresse för våra produkter. Nu kan vi erbjuda dessa ett lika smidigt köp som våra kunder på övriga marknader” säger Andreas Wedberg, VD på Räckesbutiken.

Räckesbutiken har sin produktionsanläggning i Ängelholm, Skåne, där samtliga produkter produceras och paketeras för leverans.

För mer information:
Andreas Wedberg
0431-37 10 60

Räckesbutiken.se säljer räckesprodukter, som glasräcken & ledstänger, för altaner, balkonger och andra miljöer, inomhus och utomhus. Räckena prissätts och beställs direkt via webbsidan och levereras fraktfritt hem till dörren i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Österrike, Frankrike och Schweiz.