OG Group

Räkna på ditt sparande med Allt om Sparas Sparkalkylator

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 11:39 CEST

I samband med lanseringen av nya Alltomspara.se - www.alltomspara.se - presenterades en serie olika kalkylatorer som tagits fram för att underlätta privatpersoners ekonomi och beräkningar av olika kostnader i samband med lån. Sparkalkylatorn är den andra kalkylatorn i serien vilken hjälper besökarna att få översikt på sitt nuvarande eller kommande sparande och vad det kommer kasta av över tid.

Kalkylatorn för sparande syftar till att förenkla översikten om vad ett kommande eller nuvarande sparande egentligen ger tillbaka. För många handlar ett sparande om att sätta in pengar på ett sparkonto och sedan hoppas på bra avkastning och därmed kunna plocka ut en ränta varje år. Det är inte alltid helt enkelt att reda ut beräkningen av ränta när det sätts in nya belopp varje månad och hur det i sin tur påverkar det slutgiltiga beloppet.

Allt om Sparas sparkalkylator tar hänsyn till just de här variablerna. Genom att fylla i vilken summa som fanns på kontot från början, vilken summa som sätts in varje månad, vilken ränta du fått möjligheten att öppna ett sparkonto till samt hur länge du planerat att spara så kan kalkylatorn på ett enkelt sätt presentera hur mycket pengar du har på kontot när sparandet är över. Eftersom både spartiden och räntan sätts med hjälp av reglage kan du enkelt testa dig fram för att uppnå olika belopp Har du exempelvis ett mål med ditt sparande är det en utmärkt lösning att dra reglaget för spartid fram och tillbaka för att få ett svar om hur lång tid det kommer ta innan du uppnått målet.

Har du redan ett sparande som du inte riktigt vet vad det ger dig eller är du på gång att inleda ett sparande? Använd vår sparkalkylator för att tydligt få en överblick om hur mycket pengar eller hur lång tid som krävs för att uppnå ditt sparandemål. Se också skillnaderna i avkastning mellan bankernas olika räntor och vad de egentligen får för effekt på just ditt sparande!

Välkommen till nya Alltomspara.se!

--

OG Group AB - www.oggroup.se - utvecklar och driver ett stort antal webbsidor med hög kvalitet med målet att förse användare och konsumenter med oberoende granskningar av företeelser, företag och intresseområden. OG Group är ett oberoende företag som levererar välanalyserade rekommendationer, samt ser till att besökarna får ett mervärde genom att besöka OG Groups webbplatser.

OG Group arbetar med marknadsföring på Internet och driver idag webbsidor inom ekonomi och lånemarknaden.Allt om Spara - www.alltomspara.se - är den stora ekonomisajten som kompletteras av www.alltombolån.se, www.alltombillan.se, www.alltombatlan.se, www.alltomstudentlån.se, www.alltomsmslan.se, www.alltomprivatlan.se, www.alltomrantor.se, www.alltombyggnadslan.se samt www.alltomforsakring.se