Adrecord AB

Rätt annons vid rätt tillfälle

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 14:29 CET

Annonsblindhet är ett välkänt problem vid bannerannonsering. Resultatet blir ofta få klick och en påminnelse om att banners i sin enkelhet gör sig bäst i varumärkesbyggande syfte. Nu vill Adrecord, som första svenska affiliatenätverk, få fart på bannern med retargeting och det nya annonsformatet YourSpot.

”Retargeting, eller återexponering, innebär att vi alltid försöker visa rätt annons vid rätt tillfälle. Det finns olika parametrar som triggar att rätt banner visas, bland annat jobbar vi med intresseprofiler där vi kartlägger tidigare annonsklick och avslut, surfvanor samt innehållet på den webbplats där annonsen visas”, säger Jonny Elofsson, VD för Adrecord.

Det nya annonsformatet YourSpot blir idag tillgängligt för alla publicister, även kallat affiliates, i Adrecords nätverk som nu kan upplåta annonsutrymmen där Adrecords system optimerar innehållet för bästa möjliga resultat.

Annonser som exponeras i YourSpot kommer från de annonsörer som idag är anslutna till Adrecords affiliatenätverk men även fristående kampanjer kommer att rotera i formatet med jämna mellanrum.

”Med YourSpot hoppas vi på sikt kunna ta marknadsandelar från de mer renodlade annonsnätverken som jobbar med större publicister och ofta med CPM som ersättningsmodell”, avslutar Jonny Elofsson.

Kontakta Jonny Elofsson på jonny@adrecord.com eller 070-388 79 88 för mer information eller om du har några funderingar!