Graflunds

Rätt inomhustemperatur med hjälp av väderprognoser

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 10:06 CET

- För oss på Graflunds är det viktigt att skapa en ökad boendekomfort för våra hyresgäster, säger Anders Häggström, vd på Graflunds- Därför väljer vi att anlita eGain för att åter bygga ut vår Väderprognosstyrning till att omfatta ytterligare cirka 400 000 m² av vårt fastighetsbestånd.

eGain och Graflunds har även tidigare samarbetat när det gäller Väderprognosstyrning och de positiva resultaten från det samarbetet resulterar nu i en stor vidareutbyggnad. De orter som är aktuella i denna etapp är Norrköping, Eskilstuna, Mariefred, Södertälje, Fittja, Bro och Uppsala.

Att skapa en mer miljövänlig fastighetsförvaltning är centralt för oss på Graflunds och satsningen på Väderprognosstyrning är viktig för att minska vår påverkan på miljön, säger Anders Häggström.

Graflunds är en av Sveriges största privata förvaltare av bostäder med ca 17000 lägenheter på olika orter i Mellansverige. Bostadslägenheterna finns i Eskilstuna, Linköping, Norrköping, Strängnäs, Södertälje, Uppsala samt ett antal kommuner i Stockholmsområdet.

– Genom att bygga ut i stor skala visar Graflunds aktivt att de menar allvar med att göra en positiv skillnad inom miljö- och energiområdet. Det ser vi som ett bra kvitto på vårt levererade värde till marknaden, berättar Thorbjörn Geiser, VD, eGain Sweden AB.

För mer information kontakta:
Anders Häggström, VD, Graflunds, Tel. 016-15 35 33, 070-609 77 90
Thorbjörn Geiser, VD, eGain Sweden AB Tel. 0705-18 23 18

Graflunds, i grunden ett drygt 50 år gammalt som idag ägnar sig helt åt förvaltning med fokus på bostäder. Förvaltningsvolymen omfattar fn ca 17 000 hyreslägenheter och en mindre volym kommersiella lokaler i mellansverige. Affärsidén är att utveckla och erbjuda bostäder till alla som väljer att hyra istället för att äga. Visionen är att bli det självklara valet av hyresvärd.