Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Rätt kontorsmaterial sparar stora pengar till företagen

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 15:18 CEST

Upphandlingar inom ickestrategiska verksamhetsområden är i regel, enskilt sett, relativt små. En rapport från ERA talar dock om att även om de enskilda upphandlingssummorna på exempelvis kontorsmaterial är väldigt små, tenderar de att summera upp till relativt stora summor och de uppgår ofta till 30-50% av företags upphandlade volym.

Fler och fler kunder upptäcker att det finns pengar att tjäna på att välja rätt leverantör av kontorsvaror. Men det är inte bara själva prislappen som är intressant, möjligheten att få varorna utkörda och vilken typ av kontorsprodukter som säljs är också högintressant.

- Fler och fler småföretagare inser vilket resursslöseri det är att själv åka iväg och handla det material de behöver, det går att spara många arbetstimmar per år genom att istället få varorna hemkörda och tid är ju som bekant pengar, säger kontorsmagasinets VD Hans Edlund.

En tydlig trend som märks i branschen är en ökad medvetenhet från kunderna, där man blandar kvalitetsprodukter med enklare och billigare varianter.

-  Många företag är beredda att betala extra för riktigt bra kvalitet för de produkter som är verksamhetskritiska medans man väljer att spara in på andra varor, med vårt breda sortiment och gedigna kunskap kan vi hjälpa våra kunder att hitta de produkter som bäst matchar deras behov. Det kan handla om att ha ett billigt kopieringspapper för internt bruk och ett mer exklusivt för kundmaterial eller enklare pärmar för papper som bara skall arkiveras och kvalitetspärmar från Jopa för de pärmar som används mycket.

Kontorsmagasinet välkomnar denna ökade kundmedvetenhet och ser fram emot att fortsätta hjälpa bolagets kunder att hitta den kontorsmaterial som bäst matchar deras behov.

För mer information, kontakta:

Hans Edlund, VD

Telefon: +46 (0)70 863 21 16

E-post: hans.edlund@kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet

Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Hantverkargatan 5 i Stockholm.