Åre 2007 AB

Rätt låt vann: Svensk rocklåt fångar VM-känslan

Rockiga ”Catch Me If You Can” har utsetts till officiell låt för alpina VM
i Åre den 3-18 februari 2007. Artist är svenska Ana Johnsson, som slog
igenom internationellt för ett par år sedan med världshiten ”We Are” från storfilmen ”Spiderman 2” och som nu är aktuell med nytt album.

Ana Johnsson är en av de största utländska artisterna i numera svårflirtade Japan och har legat på topplistorna i bland annat Tyskland, Norge, England, Österrike, Schweiz och Finland. Här hemma fick hon Rockbjörnen 2005 som bästa nykomling. Ana är en hängiven skid- och brädåkare som mer eller mindre vuxit upp i skidbacken hemma i värmländska Sunne. För fyra dagar sedan fick hon beskedet att hennes ”Catch Me If You Can” utsetts till officiell VM-låt.

- För mig personligen är detta en dröm eftersom den kombinerar det jag gillar allra bäst: vintersport och musik. Åre har alltid varit min favoritskidort och att få chansen att möta både en svensk och en internationell publik i samband med alpina VM är fantastiskt, säger
Ana Johnsson.

Åre 2007 har länge letat efter en internationellt gångbar artist med en attitydstark låt som kan matcha Sveriges största vintersportevenemang någonsin.

- Ana Johnssons ”Catch Me If You Can” är en rockig låt med starka kopplingar till känslan i alpin skidåkning, vilket var exakt vad vi letade efter, och låten i kombination med Anas internationella karriär och stora skidintresse gör den till en vinnare, säger Jens Rundkvist, marknadschef Åre 2007 AB.

Ana Johnsson kommer att uppträda vid flera tillfällen under alpina VM som en del i det 16 dagar och 288 timmar långa program som omsluter den alpina VM-festen. Den officiella VM-låten ”Catch Me If You Can” finns på nya albumet ”Little Angel” och är skriven av Ana Johnsson själv i samarbete med Patrik Appelgren, Micke Jonasson och Johan Larsson.

Lyssna på VM- låten: mms://qstream-wm.qbrick.com/01198/04_Catch_me_if you_can.mp3

För ytterligare information, kontakta:

Jens Rundkvist, marknadschef, Åre 2007 AB, 0730-88 2007

Emilie Rosenblad, Bonnier Amigo Music Group AB, 070-766 50 92