Polarbit

Raging Thunder – Multiplayer 3D racing till iPhone / iPod Touch

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 15:28 CEST

Polarbit, de Stockholmsbaserade utvecklarna bakom succétiteln Crash Bandicoot Nitro Kart för Apples iPhone och iPod Touch tillkännagav idag AppStore-releasen av Raging Thunder. Raging Thunder är ett racingspel i arkadstil med egenskaper specialanpassade för iPhone, som stöd för multiplayer i realtid, styrning med accelerometer och pekskärm, 3D-grafik i toppklass och mycket mer.

Raging Thunder är Polarbits första egenägda titel som portas till iPhone, men företaget är djupt engagerat i plattformen och planerar redan ytterligare släpp, bland annat det banbrytande båtracingspelet Wave Blazer.

Polarbits CTO, Anders Nilsson, kommenterar:

"Precis som iPod en gång blev för mediaspelare har iPhone snabbt blivit riktmärket för smartphones och kraftfulla mobiltelefoner, så att stödja den med våra spel och vår utvecklingsplattform Fuse är en självklarhet. En av huvudambitionerna i utvecklingen av Raging Thunder har varit att erbjuda solida flerspelarmöjligheter, vilket har saknats i de flesta iPhonetitlar så här långt. Att kunna spela mot riktigt mänskligt motstånd gör hela skillnaden mellan ett bra spel och ett fantastiskt spel!"

Raging Thunder är tillgängligt via AppStore på samtliga marknader.

Om Polarbit AB

Polarbit AB, grundat 2005, är en spel- och middlewareutvecklare med fokus på smartphones och högpresterande mobila enheter. Polarbits erfarenhet, engagemang och kompromisslösa attityd till kvalitet garanterar att Polarbitutvecklade produkter alltid tillhör det absoluta toppskiktet. Läs mer på www.polarbit.com eller kontakta oss genom press@polarbit.com.

Om Fuse

Fuse är Polarbits proprietära plattform för utveckling av spel till mobila- och handhållna enheter. Fuse är en komplett, optimerad lösning bestående av SDK, toolset och spelmotorer och stödjer alla större mobila plattformar inklusive iPhone/iPod Touch, N-Gage, Symbian, Brew, Nintendo DS, Windows Mobile, PalmOS och Wipi.