mat.se

Raka vägen från leverantör till kastrull: Mat.se levererar maten till kockteatern på bokmässan

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 11:51 CEST

Mat.se står för leveranserna av råvaror till kockteatern på årets Bok- och biblioteksmässa.
— Vi är lite kaxiga och säger, färskare frukt och fisk får du leta efter om du inte ska ut och fiska och skörda själv, säger Anders Jacobsson, marknadschef på Mat.se.

Mat.se lagerhåller i princip inga färskvaror och har ett unikt flöde av varor. Varje morgon kommer leveranser från leverantörerna till Mat.se med exakt de volymerna kött, fisk, frukt, grönt och nybakat bröd som butiken sålt till den dagen.

— När dagen är slut ska hyllorna vara tomma. Varje gurka och varje biff ska till ett hem. Vi har märkt att vårt varuflöde gör att vi inventerar ner väldigt lite mat. Det som vi eventuellt inte säljer skänker vi till Stadsmissionen. I år är ju det europeiska året mot matsvinn. Vi tycker att varje år borde vara ett år mot matsvinn, säger Anders Jacobsson.

Maten packas och åker ut till kunderna i gemensamma transporter och efter optimerade rutter.

— Hos oss åker maten kollektivt. I stället för att 30 kunder åker till butiken åker en bil till 30 kunder, säger Anders Jacobsson.

Anders Jacobsson
anders@mat.se
+4670-826 39 58

Foto: Niklas Maupoix

Mat.se är en oberoende matbutik på nätet med fokus på att leverera mat av hög kvalitet till ett rätt pris. Inga abonnemang eller dolda avgifter. Varorna levereras i kylbil hem till dörren. Mat.se har ett fullsortiment av matvaror i kombination med inspirerande recept, veckomenyer, och möjlighet att handplocka dina egna matkassar. I Göteborg har vi kontor och lager i Pripps anrika lokaler i Västra Frölunda och i Stockholm i de myllrande Partihallarna i Årsta.