Universal Music Sweden

Ram Di Dam - nya tillskottet på Stranded Rekords

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2011 14:41 CEST

Stranded Rekords växer ytterligare, efter hyllade släpp med Håkan Hellström, Graveyard, Anna Järvinen och Serenades ansluter sig nu den första debutantakten- Ram Di Dam.

Ram Di Dam består av fem unga män från Göteborg. Karl Sundström (sång/gitarr), Jens Esping (gitarr), Hugo Welther (bas) , Mathias Ek (trummor)  och Tobias Sandström (gitarr) - tillsammans för de Göteborgs rock-arv vidare med frenetisk energi, popmelodier och en ständigt närvarande punknerv.

Att Ram Di Dam är debutanter betyder inte att de är oerfarna. 2009 släppte de den Kristian Antilla producerade EP:n ”A liar to admire” på egen etikett. Första singeln "Flashbacks" plockades upp av P3 och bandet hade plötsligt en radiohit. Sedan dess har de turnérat land och rike runt, spelat på allt från  pizzerior och svartklubbar till Peace and love-festivalen och Fredsgatan 12. Varit med på soundtracket till fotbollsspelet FIFA 11 och blivit handplockade till att spela på Elliot Sumners (I Blame Coco) klubb ”Noir”.

Talang går inte oförbisedd och nu har Ram Di Dam signat till Stranded Rekords. Första singeln” Leave a mark” är producerad och inspelad i Traxton studion av Simon Nordberg.

"Leave a mark" släpps 25 maj digitalt och på 7”-singel via Strandeds singelklubb men kan redan nu avlyssnas på Ram Di Dams Facebook