IT-mästaren

Ramavtal för statlig IT-drift klart - IT-mästaren en vinnare

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 17:23 CET

IT-mästaren tecknar ramavtal med Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet för IT-drift område Mellan 170228

IT-mästaren har efter hård konkurrens och gedigen selekteringsprocess valts ut som Ramavtalsleverantör avseende leverans av moderna IT-drifttjänster av Kammarkollegiet.

Ramavtalet kommer att kunna användas för avrop av statliga myndigheter, kommuner, landsting och andra organisationer som anmält sitt intresse.

Målgruppen för ramavtalet är cirka 100 statliga myndigheter, kommuner och andra organisationer med 100-400 användare som avser att upphandla sin IT-drift helt eller delvis.

IT-mästaren kommer tillhandahålla personal, kunskap och tjänster för att varje myndighet ska få rätt leverans efter sina önskemål och behov.

”Sedan starten för 16 år sedan har fokus för IT-mästaren vart att bygga moderna, användarvänliga och driftsäkra IT-lösningar för små och mellanstora företag med enastående service, support och samverkan.

Efter senaste årens satsning på just offentlig sektorn ser vi nu att vi även har ett mycket attraktivt erbjudande till denna målgrupp och ser med detta ramavtal ödmjukt över chansen att få stärka vår position ytterligare i detta segment” - säger Martin Börjeskog Säljchef och medgrundare till IT-mästaren.

Om Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet, ansvarar för upphandlingsverksamheten inom den statliga inköpssamordningen vilket innebar att Statens inköpscentral ingår samordnade ramavtal eller andra gemensamma avtal som effektiviserar upphandlingar avseende varor och tjänster som myndigheter upphandlar ofta, i stor omfattning eller som uppgår till stora värden.

För mer information kontakta:

Rickard Miller, Säljare, IT mästaren Mitt AB, rickard.miller@itmastaren.se, telefon: 0707-78 32 72

Om IT-mästaren

IT-mästaren är en snabbt växande svensk privatägd IT-drift leverantör. IT tjänsterna levereras som en avtalad funktion där leveransen sker från IT-mästarens datacenter, eller från andra leverantörer via IT-mästaren, - det man kallar hybridmoln eller hybriddrift. IT-mästaren är även en internetleverantör för företag och offentlig verksamhet. Bolaget har ca 90 medarbetare och omsätter ca 100 miljoner.